Is this add a joke?
"You Can Use WATER as FUEL and Laugh At Rising Gas Costs, While Reducing Emissions And Preventing Global Warming."
When I entered this link on June 11, I thought it was a joke, but no way:
The article down below in Danish states this Japanese car can run 80 kilometers per litre of any kind of water (even salt water from the sea) equals 50 miles to aprox. 1/4 of an American gallon.
It´s the Japanese factory Genepax, which has developed this new very invironmental sound car - the WEX, which leaves no toxin CO2 gasses, only oxygen. The article, which was translated into Danish from the Japanese high-tech paper TechOn.
The car has been tested now for a year. A trip in this car driving a distance of 250 miles at ordinary speed of 50 Mph can be done for less than 1/6 of an American dollar. Though the Japanese factory Genepax stipulates that the price will go even further down, when they come up with an idea how to decrease the space of this new system in the trunk of the car, needed for this system.
Wonder why no one has done this before? It should bring every car owner on the planet an emotion of pure happiness and satisfaction.
Bil kører 80 kilometer på en liter vand
De høje benzinpriser kan være fortid. En ny japansk bil kan køre 80 kilometer med 80 kilometer i timen på blot én liter vand.
Foto: Genepax
Den lille miljøbil WES fra firmaet Genepax har siddeplads til to personer og kan ifølge firmaet køre på alle slags vand – selv havvand kan bruges.
Hvis man vælger postevand som brændstof vil en tur fra Skagen til Padborg ved den dansk-tyske grænse komme til at koste under 20 øre, mens en tur fra København til Århus via Storebælt vil koste 15 øre foruden broafgiften.
Bilen bruger som andre biler ilt fra luften – men den udleder ikke giftige stoffer eller drivhusgasser efter forbrændingen, og luften, der kommer ud af bilen, er mindst lige så ren, som den, der kom ind.
Den første prototype af WES har været i brug i snart et år, og erfaringerne fra modellen har dannet grundlag for en række forbedringer. Blandt andet er et større hjælpe-batteri nu blevet gjort overflødigt. Det skriver den japanske teknik-avis TechOn.
Bilens motor fungerer ved, at en særlig membran splitter vandet op i brint og ilt, og så forbrænder det i en ombygget brændstofcelle. Metoden er indtil videre pladskrævende, og i de første prototyper er bagagerummet da også blevet ofret til fordel for brændselsceller. Metoden forventes dog at blive langt mere effektiv og samtidig billigere, når bilen kommer i produktion.
Danske bilejere kommer dog til at vente i årevis, før de kan undgå besøgene på den lokale benzintank. En række nøglepatenter mangler nemlig endnu at blive godkendt, og før det sker, er udviklingen af bilen sat i frigear.